Economische wetenschappen is een sterk theoretische studierichting in
de domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit. Ze combineert een
brede algemene vorming met een uitgebreid pakket economie en
wiskunde. Via de specifieke vorming in economie verwerven leerlingen
inzicht in de economie als systeem en de werking van de economie,
ondernemingen en hun maatschappelijke rol. Ze leren logisch,
gestructureerd en kritisch te denken om economische en wiskundige
concepten en hun onderlinge verbanden te begrijpen.
Humane wetenschappen is een sterk theoretische studierichting in de
domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede
algemene vorming met filosofie, kunstbeschouwing, sociologie en
psychologie aangevuld met een sterk pakket talen. Leerlingen zetten
de eerste stappen in het filosoferen over de mens, de wereld rondom
ons, het goede en het kwade, het geluk en de zin van het leven.
Latijn is een sterk theoretische studierichting in de
domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit.
De richting Latijn combineert een brede algemene vorming met een
uitgebreid aanbod Latijn en een uitgebreid pakket wiskunde.
Voor deze studierichting in de tweede graad is een voorkennis Latijn
vanuit de eerste graad vereist.
Moderne talen is een sterk theoretische studierichting in de
doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met
een uitgebreid pakket talen en een pakket wiskunde en
wetenschappen. Leerlingen verdiepen zich in hun
communicatievaardigheden in het Engels, Frans, Duits en Nederlands.
De domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit Natuurwetenschappen is een sterk theoretische studierichting die een brede algemene vorming met deductief, empirisch en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen biologie, chemie, fysica en wiskunde combineert.
Hieronder vindt u het overzicht van de lessenroosters in het vierde jaar voor de studierichtingen: Economische wetenschappen, Humane Wetenschappen, Latijn, Moderne talen en Natuurwetenschappen.
Economische wetenschappen is een sterk theoretische studierichting in
de domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit. Ze combineert een
brede algemene vorming met een uitgebreid pakket economie en
wiskunde. Via de specifieke vorming in economie verwerven leerlingen
inzicht in de economie als systeem en de werking van de economie,
ondernemingen en hun maatschappelijke rol. Ze leren logisch,
gestructureerd en kritisch te denken om economische en wiskundige
concepten en hun onderlinge verbanden te begrijpen.
Humane wetenschappen is een sterk theoretische studierichting in de
domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede
algemene vorming met filosofie, kunstbeschouwing, sociologie en
psychologie aangevuld met een sterk pakket talen. Leerlingen zetten
de eerste stappen in het filosoferen over de mens, de wereld rondom
ons, het goede en het kwade, het geluk en de zin van het leven.
Latijn is een sterk theoretische studierichting in de
domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit.
De richting Latijn combineert een brede algemene vorming met een
uitgebreid aanbod Latijn en een uitgebreid pakket wiskunde.
Voor deze studierichting in de tweede graad is een voorkennis Latijn
vanuit de eerste graad vereist.
Moderne talen is een sterk theoretische studierichting in de
doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met
een uitgebreid pakket talen en een pakket wiskunde en
wetenschappen. Leerlingen verdiepen zich in hun
communicatievaardigheden in het Engels, Frans, Duits en Nederlands.
De domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit Natuurwetenschappen is een sterk theoretische studierichting die een brede algemene vorming met deductief, empirisch en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen biologie, chemie, fysica en wiskunde combineert.